divendres, de juliol 23, 2010

Tocar

De tots els sentits el menys valorat es el tacte.
Per a mi és el més verdader i fiable.
El tacte és l'activitat sensorial més primitiva que es dóna en tots els animals.
Com ja sabem el tacte es localitza en el conjunt de tota la pell i és especialment sensible en la zona de les mans.
Les mans són capaces de fer realitat el que la ment crea o imagina (el pintor pinta, el músic toca, l'amant acaricia...) i també poden expresar les nostres emocions.
Mitjançant el tacte els cossos es troben fundamentalment per a explorar-se, conéixer-se i experimentar-se.
La posibilitat de tocar dóna pas a les caricies, les caricies al desig, el desig a l'erotisme i l'erotisme a l'amor.
Espero haver-vos donat bones idees per aprofitar l'estiu.

Bona nit.



10 comentaris:

Eva ha dit...

Molt bones idees!!!
Bon estiu!!!

Carme Rosanas ha dit...

No hi ha millor idea, Eva, que la de tocar-se... en aquest camí de l'amor.

Però també és important tocar-se fora de l'erotisme. Acariciar i abraçar els pares, els germans els amics, els fills, les persones grans...

Ícar ha dit...

Tota la raó Eva, hunn...... una pregunta indiscreta la de la foto ets tu ?.

Ícar ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Eva ha dit...

Bon estiu per a tu també Eva!!!

I tant Carme! Estic d'acortd en tu. A més no sé perquè sovint la gent relaciona la afectuositat amb devilitat o feblesa i no és així.

Bon dia Ícar, la de la foto no sóc jo, és de internet.

Alexandre Moreno ha dit...

El tacte és grandiós, i a vegades, no li donem prou importància... Però allò, de que tots necessitem certs contactes físics al dia (diuen que uns seixanta), jo crec, que és molt i molt cert.

És qui sap si el millor sentti, i el menys preciat.

Per cert, trobo genial el teu comentari al bloc; que hagis trobat el sentit del poema, doncs no es veia del tot.

Jo també em deixo dur per les estrelles a vegades...

Eva ha dit...

Senyor Alexandre, jo no sé si és el millor dels sentits (els homes generalment sou més sensibles als estimuls visuals) però si el més intim i difícil d'accedir.
M'explicaré, no està mal vist mirar, ni escoltar, ni olorar a algú a qui tens prohibit l'accés en canvi, tocar (segons qui o què) és més delicat.

Salutacions.

mar ha dit...

amanyagar els qui estimem...

abraçar i sentir la càlida abraçada...

descobrir amb els dits l'altre...

acariciar la pell suaument és tot un plaer...

el meu fill em reclama cada dia (quan se'n va al llit) una estona de carícies... i se'l veu tan a gust quan les rep... un plaer poder sentir el tacte i contactar de manera íntima amb els qui estimem...

una carícia virutal ben dolça (aquestes no deuen estar mal vistes oi?)

Dr. Muerte ha dit...

Totalment d'acord. El tacte al notar com la carn s'obre a l'incidir amb el bisturí no pot ser substituït per cap altre sentit...

maite ha dit...

"De tos els sentits el menys valorat es el tacte. Per a mi es el mes verdader i fiable" Començava aixi aquesta conversa pendent, jo em pregunto si es aixi perque de tots els sentits es el més difícil de recordar?

La seva veu... la seva olor... la seua cara... el seu gust... ho puc reconeixer, pero i el seu tacte? Si no tinc una pista d'un altre sentit més difícil de recordar... i en canvi el tacte implica intimitat!!! Vol dir aixo que tinc facilitat per oblidar la intimitat de les persones que estimo??

Vaig a pintar i a fer una canço al meu amor abans no l'oblidi...